Fuertaventura-reisverslag

Fuertaventura-reisverslag · 17. oktober 2018
https://www.doneeractie.nl/160-km-wandelen-voor-onderzoek-vulvakanker/-30374 THE LAST ONE.... Dit wordt een compilatie van mijn jaar en de afgelopen 10 dagen. Als eerste, een fantastische mooi reis die nog mooier was dan ik dacht! Fysiek erg zwaar! Mensen die me kennen, weten hoe ik in elkaar zit, en opgeven is nooit een optie! Je hebt de tijd voor de kanker en de tijd na de kanker. Twee heel verschillende levens. Voor de kanker was ik aan het vechten tegen, en voor de Diabetes Type1. Niemand...
Fuertaventura-reisverslag · 16. oktober 2018
Op zoek naar een bus.... En toen kwam er een einde aan Fuertaventura. Als eerste moest ik op zoek naar de bus die me naar het noorden moest brengen. Die was er geen. Alles moest in etappes. Onderweg zag ik pas de werkelijke gelopen afstand! Potverdorie dat was een end!! Ik had er geen idee van. Maar je moet je voorstellen van Eindhoven naar Den Helder ongeveer. Eenmaal in Corralejo was ik verrast dat ik Eva Walder even ging ontmoeten. Een Oostenrijkse Dame van behoorlijke leeftijd, die in 2012...
Fuertaventura-reisverslag · 14. oktober 2018
TO THE POINT........ Dat is de titel van vandaag. Ik ga naar PUNTO DEL JANDÍA .Het zuidelijkste punt van het eiland. Met gemengde gevoelens..... enerzijds ben ik blij, lichamelijk gezien dat ik het gehaald heb. Anderzijds jammer. Je zit zo in een andere wereld, dat je er niet meer uit wil, maar mijn ticket ligt klaar, ik moet! Vandaag dacht ik lekker langs de zee af te lopen en zag op mijn kaartje geen ernstige beklimmingen. Jaja!!..... niet dus! De hele weg ging het op en af. Omdat ik...
Fuertaventura-reisverslag · 13. oktober 2018
THE DESERT..... Ik stond vanmorgen op en keek naar mijn kaartje wat ik moest lopen, en werd weer bang want er stonden weer wat bergen op.😰. Gelukkig waren het niet van die zware joekels als gisteren. Deze etappe ging welliswaar vlot maar was allemaal los zand, wat het weer lastig maakte. Inmiddels zijn er wat blaren gekweekt..... schoenen die zeer gaan doen, schouders die beurs zijn van de rugzak, maar ondanks wat geklaag....... ik geniet er volop van! In de desert.....alles wit ecru.... met...
Fuertaventura-reisverslag · 12. oktober 2018
https://www.doneeractie.nl/160-km-wandelen-voor-onderzoek-vulvakanker/-30374 A HELL OF A DAY...... Ik wist dat dit een verre etappe zou zijn, maar niet dat deze zo zwaar was. De eerste paar km gingen vlot, en ik heb echt genoten van de omgeving. Vanmiddag postte ik een foto dat de top was bereikt..... echt niet!! Het ging hoger en hoger, totdat ik bij een topje kwam wat vol stond met berggeiten. Ik dacht..... dat kan toch niet dat ik daardoor moet? Het was gewoon eng!! Maar erop is makkelijker...
Fuertaventura-reisverslag · 11. oktober 2018
God blessure you....... Vanmorgen lekker vroeg opgestaan met een beetje beter weer dan gisteren. The preecher and his Wife, zaten al klaar voor het ontbijt wat ze kregen. Ze wilden een foto van ons zodat ze in hun kerk op fuertaventura en hun Facebook account, mij konden laten zien en zo een donatie vanuit de kerk gaan doen. We namen afscheid want ik had een zware etappe voor de boeg. En meteen ging het bergopwaarts. Het hoogste punt van de GR131 was vandaag. Wat een uitzicht toen ik eenmaal...
Fuertaventura-reisverslag · 10. oktober 2018
Wat een WEER weer...... https://www.doneeractie.nl/160-km-wandelen-voor-onderzoek-vulvakanker/-30374 Vanmorgen werd ik wakker in alle stilte in de Rural casa Benidicta(buitenhuis). De Italiaanse surfdude.... die heel verlegen was, had een ontbijtje klaar gemaakt. Cake met ei🤨. In de bergen was het erg bewolkt en ik kreeg al zo’n donkerbruin vermoeden. De eerste paar kilometers waren saai.... niks te zien, zelfs geen dieren! Ow ja toch.... een paar geiten! Af en toe al wat lichte regen. Ik...
Fuertaventura-reisverslag · 09. oktober 2018
Vandaag etappe nr. 2. Van La Oliva naar Tefia. Op zich een vrij makkelijke route. 17 km ongeveer en met een zonnetje en een briesje ging ik op pad vandaag. zoals ik al de kleur BEIGE had genoemd, was vandaag niet anders. Grote brede zand-kiezel paden, uitzicht op zee en de vlaktes waar je geen mens tegenkomt. FaceTime met mijn moedertje die het allemaal wel spannend vind, en zich zorgen maakt over mij..... Ik besluit wat muziek op te zetten.....On the road again......(love is a fact) en meteen...
Fuertaventura-reisverslag · 08. oktober 2018
De kleur is Beige.... Mijn eerste echte etappe begint vandaag. 27 km naar La Oliva. Omdat ik gisteren al wat gelopen had, kon ik die kilometers eraf trekken. Calderòn Hondo was mijn vertrek plaatsje waar ik in een heel leuk klein huisje geboekt had,villa Orquidea. Al snel was ik op de route van de Camino, en wat ook snel was, was de hitte......poehhhh mijn lijf zat al heel vlug onder de zoutkorrels! Zweet verdamping, dan krijg je menselijk zout! Deze route begon wat saai.... alles was BEIGE!...
Fuertaventura-reisverslag · 07. oktober 2018
De eerste dag........ Goed voorbereid deze keer begin ik al heel vroeg in de ochtend aan deze reis. Een vlucht naar Lanzarote om daar de bus te pakken naar het zuiden, en vanuit daar de boot naar Fuertaventura. Mijn allerliefste dochter zegt op het allerlaatste moment tegen me dat er geen bussen rijden! Ik.....blind vertrouwen in mijn dochter, boek meteen een auto, anders kom ik niet in het zuiden buiten een dure taxi! Vol zelfvertrouwen sta ik na de vlucht in de rij om de geboekte auto op te...