· 

IN THE DESERT

THE DESERT.....

Ik stond vanmorgen op en keek naar mijn kaartje wat ik moest lopen, en werd weer bang want er stonden weer wat bergen op.😰.
Gelukkig waren het niet van die zware joekels als gisteren.
Deze etappe ging welliswaar vlot maar was allemaal los zand, wat het weer lastig maakte. Inmiddels zijn er wat blaren gekweekt..... schoenen die zeer gaan doen, schouders die beurs zijn van de rugzak, maar ondanks wat geklaag....... ik geniet er volop van! 
In de desert.....alles wit ecru.... met af en toe een soort plantje, zie ik overal geitjes die aan het grazen zijn. In de desert!!! Vraag me af wat ze grazen....een rups loopt me achterna als ik er foto’s van maak!!
Na 18 KM los zand, zie ik in de verte het mooie strand van Risco del Paso. Daar ga ik echt effe een duik nemen!! 
Mijn water was op en wilde wat kopen daar, ik wist van een paar jaar eerder dat daar een leuk barretje was.  Maar helaas er was niks! Ik zag op het bord dat ik nog eens 15 km moest lopen. De moed zakte me echt in de schoenen. Geen water meer en nog zo ver. Ik heb besloten om een taxi te bellen die  me naar het volgende dorpje kan brengen zodat ik weer met wat water verder kon. Beetje gesmokkeld maar was noodzaak! En zo kom ik aan in Morre Jable.
Mijn appartement wat ik heb geboekt is midden in het toeristisch geweld, en ik merk dat ik erg moet wennen aan de herrie...... 
Ondanks dat dit appartement een zwembad heeft en er wat te doen is, denk ik nu al met heimwee terug aan de stilte van de leuke overnachtingen. Wat een verschil!!
Gelukkig mag ik morgen nog 25 km lopen, en weg uit deze herrie, om s’avonds weer terug te komen in de herrie.

Reactie schrijven

Commentaren: 0