· 

WAT EEN WEER weer!

Wat een WEER weer......

https://www.doneeractie.nl/160-km-wandelen-voor-onderzoek-vulvakanker/-30374

Vanmorgen werd ik wakker in alle stilte in de Rural casa Benidicta(buitenhuis). De Italiaanse surfdude.... die heel verlegen was, had een ontbijtje klaar gemaakt. Cake met ei🤨.

In de bergen was het erg bewolkt en ik kreeg al zo’n donkerbruin vermoeden.
De eerste paar kilometers waren saai.... niks te zien, zelfs geen dieren! Ow ja toch.... een paar geiten! Af en toe al wat lichte regen. Ik kom een dorpje binnen gelopen en dacht aan een kop koffie, maar hier moet je het bij denken laten...... er is niks! Het begon ook al weer te regenen, maar gelukkig zijn het buien en liep ik tussen de buien door. En dan plotseling.... kom je in een dorp met drie huizen en hebben ze daar 2 restaurantjes waar de locals zitten. Allemaal van die oude mannetjes die geen tand meer in de mond hebben. Dus toch een kopje koffie voor mij😊
Ik zag op mijn gps dat ik vanaf nu flink moest gaan klimmen, en dat was ook zo...... ons moederke liet me weten dat de weg ophield....... ja dat wist ik al, ik liep al op een soort pad....... eindelijk boven botste ik tegen twee gigantische kerels op!!!! Ik had ze al gezien op foto’s met een mooie blauwe lucht.
Ik had de pech dat het keihard regende...... de wolken dreven langs mij heen en met mijn plastice regenzak liep ik maar vlug door. Op naar Betancuria. 
En ja hoor.... weer een die in de top 10 mag....
Wat een leuk dorp en wat een leuk onderkomen. Een 600 jaar oude finca die ze omgebouwd hebben tot restaurant en het verhuren van kamers. Overdag erg touristisch met af en aanvoer van touristen, maar na vier uur stil en authentiek. De eigenaren van deze plek zijn super aardig en ik krijg een rondleiding in hun casa..... Flesje wijn en wat tapas voor weinig geld.  En zo raak in gesprek met de enige gasten van deze
Rural, twee mensen die 25 jaar getrouwd zijn en op het eiland wonen. Ze hebben een kerk in Caleta de Fuste en gaan voor me bidden....😊 ook gaan ze in de kerk de mensen om een donatie zodat ze die kunnen storten op mijn doneeractie.......
En zo wacht ik op wat eten, wat wel nodig is na een cakeje van vanmorgen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0