· 

ON THE ROAD AGAIN

Vandaag etappe nr. 2. Van La Oliva naar Tefia. Op zich een vrij makkelijke route. 17 km ongeveer en met een zonnetje en een briesje ging ik op pad vandaag. zoals ik al de kleur BEIGE had genoemd, was vandaag niet anders. Grote brede zand-kiezel paden, uitzicht op zee en de vlaktes waar je geen mens tegenkomt. FaceTime met mijn moedertje die het allemaal wel spannend vind, en zich zorgen maakt over mij..... Ik besluit wat muziek op te zetten.....On the road again......(love is a fact) en meteen gaat het wandelen stevig door. Voor stichting Olijf maak ik nog een foto voor hun Facebookpagina. Ik hoorde vandaag dat ik in het Eindhovens Dagblad stond, en elke keer dat mijn e-mail een pingeltje maakte tijdens de Muziek glimlachte ik. Weer een donatie dacht ik..... 😉 Tindaya een klein dorpje, wat heel schattig in een vallei ligt, had een klein restaurantje waar ik stopte voor een cappuccino. Ik dacht, zal ik nu water enzo meenemen? Het kan zo maar zijn dat ze in Tefia niets hebben! Maar och..... het zal wel meevallen dacht ik!

De kilometer vlogen voorbij en het ging beter als gisteren. Af en toe wat geiten en een blaffende hond, was  alles wat ik tegen ben gekomen.TEFIA dan......... tja!! Een dorp kleiner als klein, en je raad het al, geen supermarkt, plaatselijk restaurant dicht.....dat wordt wat! Ik belde de eigenaar van de accommodatie, hij zou me oppikken bij een Parking van een Ecomuseo. daar wachtte ik op hem. Ik  kreeg  telefoon van de persvoorlichter van het catherina onderzoeksfonds. Via Dr Piek hadden zij van de actie gehoord en wilden  vanuit Nederland nog eens extra alles onder de aandacht brengen. Morgen  krijg ik een telefonisch intervieuw dat gekoppeld wordt  aan Dr Piek. Daarover morgen meer.

Mijn onderkomen is werkelijk weer eentje voor de top 10. In the middel of nowhere...een oude finca omgebouwd als hotel/hostel. De eigenaar(een Italiaanse surfdute) heeft me wat wijn gegeven en maakt eten voor mij. Ik was al bang dat ik moest leven van het stukje oud brood en water wat ik in mijn rugzak had zitten. 
.Voor morgen staat er een flinke etappe op het programma. Flink klimmen, naar het Betancuria gebergte. Daar heb ik mondeling een overnachting  afgesproken. 
En als laatste wil ik iedereen bedanken voor de donaties die vandaag binnen zijn gekomen. 
TOT MORGEN.....

Reactie schrijven

Commentaren: 0